torsdag 6 september 2007

Min hjärna och min dator plays a trick.


Jag vet inte vad som förvånar mig mest.
Om det är:

1) Det som mitt undermedvetna skrivit
medan jag lät tankarna fara iväg i mitt
manusarbete.
2) Det som mitt rättstavningsprogram
skriver om det jag just skrivit.

Så här såg det i alla fall ut på min skärm efter att
jag varit drömmande en stund och bestämde mig
för att fortsätta jobba. Ni bör kanske dessutom
veta att texten jag skrev på handlade om Balett.
Vilket inte på något sätt gör saken bättre.
Men helt ärligt...

.."meningen tycks inte ha något verb"?

-Behövs det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din dator vet säkert inte om det, men det blir ju klart intressantare om ordet "fittan" hänger ihop med ett verb.

Mats Ågren sa...

Du menar som tex - "Fittan chillade lite"?
Du har en poäng helt klart...