måndag 17 september 2007

Ingå Spelmansgille gone wild!

Vissa saker tror man bara inte.
En sån sak är att jag aldrig hade trott att
det finns spelmän som spelar in musikvideos.
Men det finns det.
Några av dem har en grupp ihop och heter
"Ingå Spelmangille".
Jag imponeras av många saker vad gäller
Ingå Spelmansgille. Men speciellt deras video
"Ingå Spelmansgille i skärgården" är något av
det bästa jag sett på länge.
Och då jobbar jag ändå med TV.
(Många gånger har jag pratat med mina fotografer
om att de skall "våga ligga lite längre på bilderna",
men det här, det är fan något helt annat!)

Jag skulle kunna gå så långt att påstå att den är
ett unikum i dagens medievärld av snabba
klipp och kamera åkningar, men låter bli.
Jag nöjer mig med att påstå att den är en
skön motvikt. Ni kan bedöma själva.
Här är: "Ingå spelmansgille i Skärgården".

Ps. Lägg märke till barnet i ytterkant av videon
ca 00.46 in i klippet. -Poesi! Ds.

1 kommentar:

Söderberg sa...

Vackert! Kul hobby du har hittat också!